• یک مداد و کاغذ کنار دستتان داشته باشید تا نکات و سؤالاتی را که به ذهنتان می‌رسد، یادداشت کنید. اگر احساس کردید مطالعه‌ی شما فعال نیست، برگردید و دوباره نگاهی به مسائل و یادداشت‌هایتان بیندازید. بخوانید که یاد بگیرید، نه اینکه فقط مطالب را تمام کنید.

    ۴. به‌صورت دوره‌ای مطالعه را متوقف کنید و چیزهایی را که خوانده‌اید، به‌یاد بیاورید. برای اینکه مطالعه‌ی مفیدتری داشته باشید، می‌توانید مطالب را با صدای بلند بخوانید، نکات مهم را تکرار کنید و آن‌ها را در حاشیه‌ی جزوه‌تان بنویسید.

    ۵. هنگام مطالعه، به فرمول‌ها، معادلات و ایده‌هایی برمی‌خورید که در حل مسائل به شما کمک می‌کنند. بعد از مطالعه‌ی این بخش‌ها، به قسمت مسائل بروید و روی یکی از سؤالاتی که با استفاده از آن فرمول‌ها حل می‌شوند، فکر کنید. این همبستگیِ مطالعه و حل مسئله، بخشی از چرخه‌ی «سؤال/جواب/سؤال» است. این کار دیدگاهی به‌دست می‌دهد که با مطالعه (حتی مطالعه‌ی دقیق) به‌تنهایی به‌دست نمی‌آید. مطالعه‌ی منفعلانه یعنی فقط مفاهیم متن را دنبال کنید و مطالعه‌ی فعال یعنی کاربردهای هر مبحث را بررسی کنید و سؤالات مربوط به آن را هم حل کنید. اگر سؤالات را به‌طور فعالانه با راه‌حل مسئله و متن کتاب ارتباط بدهید، می‌توانید در هنگام مطالعه تمرکز کنید و تواناییتان را در یاد‌آوری و به‌کار بستن مطالب، بالا ببرید.

عکس

درباره سايت

  • دبیر فیزیک هستم.
    ویرایش نقشه گوگل قسمتی از زندگی من شده!!!
    ( به ویرایش هایی که انجام دادم، 62 میلیون مراجعه شده)
    به اوریگامی ( origami ) علاقه زیادی دارم.
    قابلیت های اکسل منو شگفت زده کرده!!
    سازه های ماکارونی رو هم دوست دارم...

    یه مجموعه از تمبرهای قدیمی و از دیگر کشورها دارم که سرگرمی دوران نوجوانیم بوده و برام خیلی ارزشمند هستش.

    این مجموعه به آموزش فیزیک دبیرستان می پردازه. امیدوارم برای دانش آموزان و همکاران محترم مفید واقع بشه.

آخرين عناوين

عکس

با فیزیک آشتی کنیم !

فیزیک, یعنی زندگی و طبیعت; و طبیعت با آهنگ موزون و عرفانی خود درحال نیایش است ...

منوی کاربری

شمارنده